Pizza

Vet inte riktigt vad det beror på,men vissa företeelser måtte väl gå mig spårlöst förbi,registreras liksom inte,för att i bästa fall dyka upp långt senare, när det hela  sedan länge blivit vardag hos gemene man.Till exempel när det gäller pizza.Jag är ingen större pizzavän,men jag minns när jag åt min första.Det var i Stockholm,på en pizzeria vid Liljeholmen,där min mor bodde.Året var 1974.Före 70-talet hade jag aldrig hört talas om pizza,men nu ser jag i mina gamla kokböcker att recept finns nedtecknat redan 1959.Den här bilden är från 1961.Presenterad som idealisk nattamat och är täckt med ost, tomatskivor,salami och prinskorv(!)Och detta har jag kallat modern skräpmat!blogg5 002

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Detta inlägg publicerades i Nostalgi och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar