Ack,ja

Ikväll spelar The Rolling Stones på Friends arena. Biljetterna lär som lägst kosta 740 kronor och då får man antagligen en ståplats bakom ett träd. Dessvärre är jag för gammal att bevista rockkonserter, jag har nämligen kommit så långt i livet, att jag är för gammal att skämma ut mig. Stones har varit mina favoriter ända sedan den första EP:n Five by Five från 1964 kom ut. B-sidan, som vid den här tiden i många fall var bättre än A-sidorna, hade en låt med titeln Around and Around. Och efter det  var jag såld. Elvis, Eddie Cochran och Buddy Holly hamnade i det musikaliska bakvattnet i mitt huvud. Det var Stones som gällde, The Beatles var alldeles för ”snälla”. Jag har haft otaliga favoriter ur Stenarnas digra repertoar, men till favoritalbumen hör After math från 1966, Goats Head Soup från -73, och förstås It´s only rock´n roll från -74. Numera lyssnar jag via min dator och mina hörlurar. Jag har inte längre behov av att tortera en oförstående omgivning med min musik. Ett tecken på mognad? Eller bara simpelt åldrande?

Det regnar här. Och regnar, och regnar, nästan så att jag oroar mig över att jag inte är simkunnig. Runt 6 grader varmt dagtid, men nätterna är kalla och jag fick  skrapa bilrutorna i morse. Dags att tända ljus, och krypa upp i fåtöljen med en bra bok och en kopp kaffe. Några bilder.

Regnskydd under ett äppelträd

Skogspromenad

Blommar sent och vackert

Liksom den här

Höstfärger

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

