Ett spel för gallerierna?

I hela mitt liv har jag varit politiskt röd, dvs socialdemokrat, med undantag för några få ungdomsår längre vänsterut. Det hindrar inte att jag gillat en och annan högerpolitiker. Kanske för en kunnig och skärpt framtoning, en allmän hygglighet. Jag har till och med önskat att en och annan skulle byta sida, och inse värdet av allas rätt till hyggliga möjligheter. En sån politiker var Anders Borg när han var aktiv. Alltid påläst, kunnig och vuxen sin uppgift, även om hans åsikter inte stämde överens med mina. Nu måste jag säga att han tappat ansiktet en hel del i mina ögon. Det är ju nästan omöjligt att föreställa sig denna korrekta man, i fyllan vifta med sitt kön, och dessutom tafsa på andra mäns familjelycka. Och kalla kvinnorna omkring sig för horor. För att några dagar senare, innan media fått tag i historien, uppträda helt oklanderligt på en annan tillställning. Hade han glömt hela saken? Kan man bli så packad att allt suddas ut? Och vem är den sanna Anders Borg? En aktör för gallerierna? Man brukar säga att från barn och dårar uppenbaras sanningen. Kanske det också gäller för de mer eller mindre sanslöst berusade? Något att fundera på.

Vädret är underligt denna sommar, sol någon timme, följt av häftiga regnskurar och ett evigt blåsväder med beskedliga temperaturer runt 17 plusgrader. Det finns annat än ex-politiker, som inte riktigt är som det ska. Lite bilder.

Jo, jag vet, havet igen.

Bara en till havsbild!

Från Varbergs fästning

Från en liten trädgård i Varberg

Linnebäck by night

Vacker, trots att den nästan är ett ogräs

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier, Uncategorized, Utflykter och resor och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ett spel för gallerierna?

  1. Bert Bodin skriver:

    Det är aprilväder. Både i herr Borg och i sommarluften.

    Anders Borg har jag många funderingar kring. Och jag förstår inte hur hans bravader kunde läcka. För det var väl en privat fest? Vad har han för vänner.

    Missförstå mig inte; jag tycker oavsett privat eller inte, att han bör söka hjälp.

    • norbergianblue skriver:

      Jo,en privat fest var det ju, på en ö i Stockholms skärgård. Hur historien kom ut till media kan man ju fundera över. Kanske det gamla vanliga, någon enskild människa som kände sig riktigt kränkt. Det är värre i min ålder, då förväntas man bara vara tacksam, enligt nåt gammalt -70-talsskämt. 🙂

  2. Tomtan skriver:

    Härliga bilder!

  3. Elisabet skriver:

    Intressant läsning, som alltid! Vi var på semester när detta hände med Borg och läste förundrat svenska tidningar på webben, allt medan vi körde bil mellan tyska majsfält. Jag har verkligen tyckt så himla bra om Anders Borg, även om jag inte röstat på moderaterna. Det blev som en chock det som hände. Eller, i alla fall, väldigt förvånande var det. Odenberg tycker jag också om, han vågar stå för sina åsikter, men jag tror aldrig att han blir vald.

  4. norbergianblue skriver:

    Nej, jag tror nog inte heller på Odenberg, Och nu har ju Carl Bildt seglat upp som ett namn i kulisserna. Men ingenting förvånar en längre. 🙂

Kommentera

