Barnradio?

Stod för några dagar sedan i köket en morgon för att förbereda ett långkok. Som vanligt med radion på där det sändes ett barnprogram, någon form av dramaserie för, antar jag, lite större barn. Och med tanke på allt som dagens ungar har tillgång till, smartphones, paddor, x-boxar, playstation med mera, hur många barn lyssnar på radio? Skulle vara intressant om det gick att mäta, eller se någon statistik på detta. Själv är jag radiot, och kanske en, i den sista generationen där detta begrepp existerar. Jag knäpper på radion direkt efter det att jag lämnat sänghalmen. Alltid trevligt med idiotiska politiker och horribla brott till morgonkaffet.

Sommar är det ju definitivt så här i mitten på juli, men den där riktiga högsommarvärmen låter vänta på sig, och nätterna är riktigt kyliga. Och så den där eviga blåsten, som drivit runt här i ett par veckor. Inga stormvindar direkt, men om det bara är 17 grader i luften blir det huttrigt ändå. Några bilder förstås.

Hemmavid

Från kolonin i Bromma

Från samma koloni

En allt vanligare gäst till fikat på Drottninggatan

Illa placerad tiggerska

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Barnradio?

  1. Vacker änglatrumpet!
    Ja, man undrar, lyssnar barn på radio? 😀

  2. Bert Bodin skriver:

    Som hängiven radiolyssnare har också jag ibland funderat över det där med ungar och radio.

    Skulle vara intressant att veta. Och det är väl samma med TV, kan jag tro.

    Snart är jag väl ensam som tittar på tablå-TV.

    • norbergianblue skriver:

      Nej, inte helt ensam, jag och sambon gillar både radio och SVT. Och en och annan deckare.Men när vi och våran generation dragit vidare är det nog kört. 😉

  3. Elisabet skriver:

    På besök hos dotter och måg i Sthlm, båda födde 1972, saknar jag radiopratet. Aldrig P1, i så fall P4 .., hörs från deras högtalare, men oftast står tv:n påslagen. Ingen läslampa finns heller, men det kommer väl vad det lider ,-)

  4. norbergianblue skriver:

    Mina båda barn är födda på 60-talet och har vuxna barn.Min dotter äger inte ens en radio, men hon lyssnar på olika podprogram via mobilen. Sonen som är 3 år yngre,48 år, ser aldrig på tv, där är det bara datorn som gäller. Man får väl inse att man på grund av envishet kommit hopplöst på efterkälken, när man inte kan lämna P1 bakom sig. 🙂

Kommentera

