Dumsnål?

Alla har vi väl våra små särdrag, egenheter i beteendet som gör oss till dom vi är. Och vissa kan vara nog så irriterande i längden, även för en själv. Jag, till exempel, lägger inte ut en enda krona på att läsa olika media på nätet, och de spel jag roar mig med, som tidsfördriv, är alla gratis. Av någon, även för mig, outgrundlig anledning kan jag inte tänka mig att betala för exempelvis fri tillgång till DN:s alla artiklar på nätet. Detta trots att jag har en hygglig pension, då jag jobbat heltid hela mitt vuxna liv, och mycket väl skulle kunna kosta på mig de 99 kronor i månaden som krävs. Istället väljer jag ut det fåtal jag får tillgång till alldeles gratis, och retar sedan upp mig på alla som jag missar. Varför det bär mig emot att betala just för nättjänster, har jag inte tagit tag i, jag har tidigare till och med varit prenumerant, och DN har aldrig varit någon billig tidning. Vad gäller musik lyssnar jag gratis på Youtube, och där tittar jag även på vissa serier och humorprogram. Även Öppet arkiv visar ju mycket nostalgiprogram och gamla krim-serier helt gratis. Vill gärna påpeka att jag i övrigt inte är någon snåljåp, snarare tvärtom. Man kanske borde gå i analys.

Flera dagars fantastiskt sommarväder har nu bytts mot sin motsats, ganska kallt,17 grader, med häftiga regnskurar och åska. Faktiskt nästan skönt med lite svalka som omväxling. Lite sommarbilder.

En favorit

Det är något särskilt med kor

Svårt att se sig mätt

Vackra när de blommar-lingonen

En mindre pedantisk fika-plats

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dumsnål?

  1. hahaha- känner igen mig i det där ”småsnåla”! Fast jag har ju i o för sig pappers DN men för övrigt är jag för snål för att betala för allt som finns digitalt!
    jag hänger med på analysen!

  2. norbergianblue skriver:

    Skönt att det finns fler. Har funderat på en återgång till pappers-DN, men den är ju så jävla (ursäkta uttrycket) dyr! Ha en fortsatt fin sommar!

  3. Bert Bodin skriver:

    Vi hade pappers-DN till o vintras någon gång. Men så höjde de priset rejält. Så då beslutade vi att e-versionen fick duga. 179 kronor i månaden är den värd. Pappersversionen kostar ca 650/månad.

    Jag trodde det skulle bli svårt att vänja sig. Men det har gått bra.

  4. norbergianblue skriver:

    Såg att 99 kr/mån bara vara ett prova på pris. Får nog kosta på mig en e-prenumeration i alla fall. Läser Aftonbladet ibland, men reklamen och alla fåniga små filmsnuttar på allsköns icke-händelser tar knäcken på mig.

Kommentera

