Lite vad som helst

Har det hänt nåt? Tja, ett par terrordåd förstås, bland annat ett i Kabul med runt 80 döda. Och Donald Trump vill dra sig ur klimatavtalet. Mannen som kallat växthuseffekten för en bluff. Önskar att jag fick överta bara ett uns av den mannens självöverskattning, det kan man gå hur långt som helst på. Ända upp till USA:s högsta ämbete. Ibland känns det som om hela världen blivit till ett enda stort gungfly, där ingen går riktigt säker någonstans.

Men nu ska man ju inte bara gnälla, jag har varit ute i skog och mark en hel del och både cyklat (älskar min cykel)  och promenerat lite längre sträckor. Man ska ju må bra av detta, så jag trampar på och stannar till emellanåt för att häva kärlkrampen med lite explosiva sprayduschar, samtidigt som jag intalar mig själv att det f-n i mig är nyttigt med motion. Och vädret har varit fantastiskt i flera dagar, rena högsommaren, men det är naturligtvis inte bra för grundvattennivån, så helt igenom positivt är det inte. Lite bilder av skiftande kvalitet.

Efter halva sträckan på 12 kilometer

Gör sig bra mot stenen. Synd att dom aldrig är helt stilla.

Några klarar sig bara en kort tid.

Min favorit just nu-så intensivt vårgrön!

Helt underbar

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur, Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lite vad som helst

  1. Susanne skriver:

    Kanske inte bra för grundvattnet, men det är banne mig bra för själen!!! Har njutit enormt av det fina vädret. Och njuter fortfarande trots att det regnar, för det är hyfsat varmt iallafall.
    Jag fascineras djupt av Trump… och skräms samtidigt.. dumhet är det farligaste som finns.
    Jag hittade precis din blogg, via en kommentarslänk någonstans. Ta hand om dig och din kärlkramp!

    • norbergianblue skriver:

      Roligt att du hittade hit.Mycket som känns bra för själen är, åtminstone enligt s.k. experter, mindre bra för kroppen.Typ whisky, nikotin, och franska vitlöksostar.Har personligen endast skippat nikotinet. Men visst måste man få njuta av det fina vädret, även om Cancercentrum är där och petar i välmåendet med sina larm om malignt melanom. Vad gäller Trump så önskar jag att USA hade stannat kvar i Parisavtalet, men han tror väl helt enkelt inte på något klimathot. Karln är nog mer affärsman än politiker, och det bådar inte gott. 🙂

  2. Gabrielle skriver:

    Tack för fint inlägg. Vacker gammal vägskylt (milstolpe) där! Och så inspirerar du mig att bära upp cykeln ur källaren. Har inte blivit gjort än. Så mycket frihetskänsla med att cykla. T.o.m. när man som jag bor i innerstan. Ändå lätt att ta sig ut i det gröna med bara minimal trafik omkring sig i början.
    Grundvattnet tänker jag också på. Varje gång jag duschar eller ska ta ett glas vatten. Hur månde det bliva i sommar, tro?

  3. norbergianblue skriver:

    Här har åtminstone regnet kommit igång, för andra dagen, men det innebär ju inte att man behöver duscha i 20 minuter, som många faktiskt gör.Det ser ut att bli ransoneringar på vissa platser i sommar, men det gäller väl bara större uttag av vatten, som att vattna gräsmattan timme efter timme. Förhoppningsvis handlar det inte om något glas vatten i sommarhettan. Men nog är det underligt – hur självklart det är att ha tillgång till obegränsade vattenmängder. 🙂

Kommentera

