Beroende

På väg till en stuga i Värmland för några dagar sedan, upptäckte jag att min Iphone blivit kvar hemma. En lätt ilning av skräck innan jag sansade mig. Måste jag ha den under de här få dagarna? Jag är ingen telefonpratare av rang, är inte vare sig twittrare eller facebookare, jag har bara min blogg som en utpost mot andra. En grupp människor som jag bara känner via min dator. Och det är visserligen fint och en trygghet i att alltid kunna komma i kontakt med släkten, men jag har ju alltid tidigare, innan it-revolutionen, överlevt utan denna ständiga närhet till mina närmaste. Nej, det som är värst för min del  är avsaknaden av Internet. Att inte kunna googla eller läsa nyheter, att när det uppstår gnabb om vem som hade huvudrollen i ”Tredje mannen”, eller om man måste ha en fuktspärr i köket när man lägger in klinkergolv, inte kunna ta reda på det på några sekunder. Så är jag då beroende? Jomenvisst. Men vi vände inte om för att hämta den.

Kalasväder idag,över 20 grader redan på morgonen, full sol,  och ett fågelkvittrande som börjar gå mig på nerverna. Vårliga bilder.

Lika välkomna varje vår

Gud vet vad, men fin färg!

Enorma kottar i år

Än har inte bryggan kommit i.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Beroende

  1. Elisabet skriver:

    Under förra årets semester i Skottland, hände det ofta att vi inte hade tillgång till internet. Det var perfekt! Jag är verkligen vanvettigt beroende och borde nog läggas in på klinik, men jag såg ju att det gick bra ändå.

Kommentera

