Det rörs på sig

Engelbrektstävlingarna på skidor i helgen gick över förväntan. Rekordmånga startande ( 3500), strålande sol, 5 minusgrader och fina spår. De kom, sågs, och segrade, över sig själva och över andra, och när detta var över så vidtog Hälsoveckan här i Norberg.  Utställningar, arrangemang, och föredrag i hälsans tecken med allt från akvarellmålning till arabisk dans. Sambon och jag har hittills nöjt oss med den s.k. Marschallpromenaden som löper runt sjön Noren. Mycket effektfullt,  då man börjar gå i skymningen, och det är marschaller utplacerade med jämna mellanrum hela sträckan på 6,7 kilometer. Inte särskilt långt kanske, men man kan ju öka på takten om man vill ha lite mer att bita i. Efter halva sträckan bjöds det dessutom blåbärssoppa. Gissningsvis överskott från skidtävlingarna. För mig som inte är  överdrivet social och utåtriktad, passar en promenad i mörkret, med många andra, alldeles utmärkt.

Visar också några bilder från helt andra sammanhang, bilder som jag trodde på vid själva fotandet, men som fallerade fullständigt. Ingenting blir riktigt som man tänkt sig. 🙂 Regn här idag och några varmgrader. Faktiskt lite vår i luften.

Bokade platser

Bokade platser

Igång

Igång

Segraren. Norrman förstås.

Segraren. Norrman förstås.

Inte som tänkt, ser mest ut som ett "fyllefoto"

Inte som tänkt, ser mest ut som ett ”fyllefoto”

Effekten uteblev på denna trädstam med vacker isbildning

Effekten uteblev på denna trädstam med vacker isbildning

Såg fint ut på plats genom ett hål i planket. Får mig att tänka på gamla Berlin.

Såg fint ut på plats genom ett hål i planket. Får mig att tänka på gamla Berlin.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det rörs på sig

  1. Elisabet skriver:

    Ibland när jag har tagit nån bild och kollat på displayen, tänker jag att …”det här är nog den bästa bild jag nånsin tagit!” När jag sedan kommer hem, ser den ytterst alldaglig ut och känslan .., den där känslan av glädje som var så stark .., den tjoppar liksom iväg ,-) Nåja. Det blir bra ändå.

  2. norbergianblue skriver:

    Stämmer precis. Jag har tagit otaliga bilder i Varberg på endast himmel och hav. Lugna och soliga, såväl som molniga motiv med upprört vatten. Man måste nog inse att vissa känslolägen är ytterst svåra att fånga på bild. 🙂

  3. Kul med Engelbrektsloppet för Norberg. Jag blir bara så frustrerad av skidlöpare just nu. Speciellt norska. Johan Olsson och Charlotte Kalla i morgon är sista hoppen.

Kommentera

