Mer snö och mindre pengar

Super-Mario, dvs  ECB-chefen Mario Draghi har slagit till ordentligt. Tillsammans med sina kollegor i centralbanken drar han igång sedelpressarna igen, och kommer framöver att köpa statsobligationer för 60 miljarder Euro i månaden, till en totalsumma på 1080 miljarder. Allt beroende på att Europas ekonomi fortfarande haltar och inte ens dragloket Tyskland går längre att lita på som motor. Nu måste alltså även konsumtionen öka,och jag hjälper gärna till förutsatt att någon ynka liten miljon av de  nytryckta pengarna  landar på mitt konto. I mitt orangefärgade kuvert finns nämligen bara 11 extra kronor per månad, vilket inte ger möjlighet till några större utsvävningar. Jag gnäller inte, konstaterar bara fakta. Har dock lyckats skaffa mig ett litet extraknäck som jag kan sköta via datorn, så framöver ska jag försöka hjälpa till med konsumtionen.

Vad vi däremot har gott om just nu är snö. Det snöar varje dag och temperaturen håller sig kring 3 minusgrader så snön ligger kvar för ovanlighetens skull. Det plogas för brinnande livet här, men tycks ändå vara svårt att hinna med vädergudarna, så skönast är det att vandra i lite  tätare skog, där man slipper pulsa fram. Och så mår man så förträffligt där bland gran, tall och vinterfåglar!

Vintrigt

Vintrigt

Vid ån

Vid ån

Lite färg i allt det gråvita

Lite färg i allt det gråvita

Romantiken blommar i alla fall

Romantiken blommar i alla fall

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur, Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mer snö och mindre pengar

  1. Maskrosen skriver:

    Alltid så fina bilder! Bättre än pengar 🙂

  2. Bert Bodin skriver:

    Jag vill också trycka pengar.

  3. Trodde jag hade kommenterat. Tydligen inte.
    Någon ynka miljon. Jag skulle nöja mig med någon tusenlapp. Snön ligger vit även i Hjo.

Kommentera

