Om att stänga av

När jag hör på rapport om småflickor i Jemen som gifts bort vid 8-9 års ålder, och som, om mannen vill börja använda henne snarast, vidgas i underlivet med allt större pinnar, för att kunna ta emot en 50-årig gubbe, då stänger jag av. Inte tv:n, utan mina sinnen. Precis som den där lilla prydnadsfiguren från anno dazumal, med 3 apor  som håller för ögon, öron och mun. En god vän till mig gör precis tvärtom. Hon tar en promenad ut i skogen, och utom hörhåll vrålar hon allt vad hon orkar. Jag undrar vilken metod som är bäst? Men visst har jag också lust att skrika mig hes. Hallå, vi skriver 2014, det är dags att klättra fram ur grottorna! Ibland är informationssamhället enbart av ondo. Detta har naturligtvis pågått i evinnerlig tid. Kruxet är ju att nu får man veta det.

Här hemma har man andra problem, skämmigt små vid en jämförelse. Mer av ilandskaraktär. Jag är till exempel Coop-medlem och efter diverse ändringar i återbäringen, så blir man numera fullständigt registrerad vad gäller inköp och vanor. Och i medlemstidningen ligger en lista på de varor jag får extrapris på, uppdelat på vad jag köper ofta, ( storebror ser dig)  och vad jag borde prova. Inte sällan gäller avdraget endast om man köper 2 ex av varan. Jag tycker uppriktigt sagt att de fullständigt ska skita i vilka varor jag köper. Då var det bättre förr med kvitton som räknades ihop och gav reda pengar tillbaka. Nu lämnar jag medlemskortet därhän på rent trots och handlar både här och där. Och förvillar väl, om inte annat, åtminstone mig själv. 🙂

Snö! En hel centimeter!

Snö! En hel centimeter!

Lite grönt i det vita

Lite grönt i det vita

Enkla vanor förr. Prova gärna pastillerna till jul!

Enkla vanor förr. Prova gärna pastillerna till jul!

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om att stänga av

  1. Bert Bodin skriver:

    Det är nog så att vissa länder inte nått medeltiden ännu. I alla fall inte männen. Fast i religiösa vanföreställningar nedärvda i 97 generationer och totalt utan egna utvecklande tankegångar.

  2. Hör att du reagerar ungefär som jag på dårskaperna man tvingas lyssna och läsa om. Tvingas, för stänga av gör man ju inte. Är fortfarande en sån som kan se alla nyhetssändningar på tv en kväll.

  3. norbergianblue skriver:

    Ja, man tvingar sig att se och höra. Vill ju inte anamma någon strutsmentalitet. Och huden har förstås blivit lite tjockare med åren. Man ligger inte sömnlös längre, eftersom det inte nyttar något till. :-\

Kommentera

