Tankar

Man ska inte tänka för mycket. Inte grubbla över om det ligger någon latent fara i att Putin lagt sin fadershand över Krim. Inte fundera för länge över de nya mätdata som gör att forskare kan se vad som hände den första bråkdelen av en sekund efter The Big Bang, det vill säga den kosmiska inflationen. Det kan ge huvudvärk och allmän nedstämdhet, eftersom man ingenting riktigt begriper. Istället koncentrerar jag mig på det ombytliga vädret. I förrgår var det varmt ute, om än blåsigt. Våren bredde ut sig och tog med det mesta av snön, stegen kändes lättare och den tjocka bylsiga Intersportjackan fick hänga kvar i garderoben. Idag fick jag en lättare chock redan på morgonen. Och det har fortsatt att snöa, det har snöat hela dagen, och liknar väl först nu, den 19 mars, vad man kan kalla vinter. Lite sent på säsongen tycker jag nog. Tröstar mig med spelet Atlantis Quest på datorn och en dubbeldajm.

17 mars, blåsigt men milt

17 mars, blåsigt men milt

19 mars

19 mars

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tankar

  1. Märkligt att herr Frost bestämde sig för att lägga ett vitt täcke över världen igen. Det där kan man i vilket fall inte göra något åt, hur mycket man än grubblar. Fast… vafalls ut å skotta kan man ju alltid göra – om man nu vill ha lite inbillat lokalt inflytande över högre makter.

  2. Atlantis Quest begriper jag inte och Putin är knepig att förstå sig på.. Och snö är inget vidare heller. Så grinig är jag idag.

    • norbergianblue skriver:

      Det kan definitivt inte ha varit din dag. Men idag är ju en annan dag som någon uttryckt det, och jag hoppas det ser ljusare ut. Du kan testa det beroendeframkallande spelet på nätet, och högtidligen strunta i Putin och vad han tycker. Åtminstone tills vidare. 🙂

Kommentera

