Deppväder

Jag är ingen vintermänniska, åker inte skidor eller skridskor och har ingen som helst nytta av att det faller snö. Ändå känns det inte riktigt bra som det ser ut i nuläget. Det regnar eller småduggar, luften är disig eller dimmig och det ligger som en våt filt över allting. Grått, brunt, lerigt och trist, och i flera dagar har temperaturen legat runt 4 plusgrader. Det är nog första gången under hela mitt liv som jag verkligen längtar efter snö. Inte för att jag tycker om snö, utan för att det är det som är det normala just nu. Annars är det lätt att få en känsla av annalkande ragnarök, för att hålla sig till den nordiska mytologin. Och massmedia är ju snabba att haka på i katastrofscenariot. Men det blir väl april även i år. Jag hoppas att jag får gnola med Winnerbäck i solen även 2014 i hans livgivande rader;

Solen går upp över kåk och gränd, våren är ung och oanvänd, och sången klingar från himlen sänd, det är ett STORT liv !

Blött!

Blött!

Regnskydd

Regnskydd

Va fan har hänt med björkarna ?

Va fan har hänt med björkarna ?

 

 

 

 

 

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Deppväder

  1. Bert skriver:

    Det hedrar dig att du äntligen mognat och längtar snö. 😉

Kommentera

