Inte bara nytt år

Bäverland

Bäverland

En nästan skrämmande bild för årstiden

En nästan skrämmande bild för årstiden

En som promenerat färdigt

En som promenerat färdigt

Inte bara året som blir nytt här i huset, lagom till mellandagarna packade grafikkortet i min dator ihop och tackade för sig.  Jag har visserligen nätuppkoppling även på min Iphone, men att titta på en deckare i den, när sambon tittar på något ointressant på tv, är inte så storslaget bokstavligt talat. Jag kan inte tänka mig ett liv utan dator. Det fick bli en tripp till El-giganten, och ett ganska djupt ingrepp i plånboken, och här sitter jag nu och försöker komma underfund med finesserna i Windows 8. Ganska stor skillnad vid en jämförelse med 7:an, men ingenting är omöjligt. Och om sanningen ska fram har jag ingenting emot att sitta och klura ut hur allt det nya fungerar. Idag har det dock blivit en hyfsad promenad på runt 7 kilometer i naturskönt område. Kanske borde man ge ett nyårslöfte om tätare långpromenader, men jag tror att jag avstår. Man börjar känna sig själv ganska väl vid det här laget. 🙂

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Inte bara nytt år

  1. Maskrosen skriver:

    Lyckost som har möjlighet att gå i naturskönt område. I Sumpan är det parker eller motionsområde som gäller

  2. norbergianblue skriver:

    För att inte tala om mina härliga Stockholmspromenader med fika på Sturekatten, hänförelse över Blås och Knådas fantastiska keramik, och rundvandringar i Moodsgallerian. Ack, ja, nöjd är man aldrig. 🙂

  3. Bert Bodin skriver:

    Byta dator är inget som görs i brådrasket. Själv brottas jag med julklappssurfplattan. Inte heller någon lek. Men väldigt praktisk.

  4. Filosofiska A skriver:

    Gott Nytt till dig Norbegianblue! Hoppas nu att det nya blir ett lagom strålande för oss båda, att windows 8 bjuder på några riktigt användbara tips och att naturen och pulsen erbjuder fler kontraster så vi vet att vi lever. Tack för de små konversationerna över bloggarna. Det har varit roligt att följa och följas.

Kommentera

