Funderingar

Förrädiskt gott

Förrädiskt gott

Det töar igen

Det töar igen

ICA:s goda saffranskaka

ICA:s goda saffranskaka

En vecka kvar nu. Till jul menar jag. Och det spelar ju egentligen ingen roll om man flänger omkring som en skållad råtta på jakt efter gud vet vad, eller om man sitter lugnt i läsfåtöljen och väntar in den upphaussade högtiden. De där dagarna kommer, och de passerar, och det blir vardag igen hur man än gör. Men trots att man är väl medveten om allt detta, så dras man med i hela ruljansen. Något liknande händer när man åker tåg till Stockholm, plötsligt när man kliver av vid Centralen ökar man på tempot för att liksom smälta in i den gängse rytmen. Efter några minuter i vimlet flåsar man som en blåsbälg.  Jag har just gjort en saffranskaka. Och hårt bröd. Och knäck, då det blir små barn här på julafton. Snart dags för sillen. Skönt i alla fall att sitta vid datorn en stund. Fast jag kommer inte undan ljudet från teven, där någon effektivt begår ett lustmord på AC/DC:s gamla fina ”Shook me all night long. Programmet borde byta namn. Till ”Så ska det absolut inte låta”

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Funderingar

  1. vad mycket gott du gör!!! Skicka genast över lite till mig! Knäckebrödet ser gott ut!
    Ha en fin dag i julstöket!

  2. Din klasskamrat skriver:

    Mums vad allt ser gott ut.

  3. loonies skriver:

    Hallå, jag vill också ha lite godsaker. Men framförallt gick jag hit bara för att önskar dig en God Jul med allt vad det innebär. Fortsätt skriv nästa år också är du snäll. Mången kram från Bitterbloggen.

  4. norbergianblue skriver:

    Var inte så säker på det, rätt som det är gör hjärtat en sista saltomortal, eller också drullar man under en långtradare och det hela får ett snabbt slut. Men hoppet,…hoppet kan man ju leva på tills dess. 😀

    • Din klasskamrat skriver:

      Jag är inte säker… men jag tror att det finns ett liv efter jul. Det måste det finnas nu när jag har slutat att jobba…

Kommentera

