Varia

Greps av ett lätt illamående under julskyltningen med magen full av glögg, kaffe,  pepparkakor och lussekatter. Först sent på eftermiddagen har det blivit riktig mat, som bestått av fläskfile stekt i skivor, med lök, grädde, körvel och smått skuren rökt skinka. Ugnsstekt potatis till, och allt utom grädden plockat ur frysen, som nu ovillkorligen måste frostas av. Gott var det i alla fall. Nu blir det till att ta itu med julklappsinköpen under veckan. Ska försöka hålla penningutflödet på en rimlig nivå, och om jag förivrar mig ska jag tänka på en viss Andrev Walden. Som kallar sig ”en sorts journalist”, och som skriver små tänkvärda rutor i Aftonbladet emellanåt. Jag vet ingenting om honom, men hans fina små blänkare lämnar mig aldrig oberörd. Här är en passande inför julen, kanske finns de i bokformat?blogg22 003

Skåprensning

Skåprensning

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Om mat, Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

