Motigt

Vaknade med huvudvärk. (ej självförvållad). Tassade försiktigt omkring i lägenheten hela förmiddagen, då varje steg åstadkom ett lättare hammarslag  bakom pannbenet. Lustigt, med tanke på en och annan i bekantskapskretsens fasta övertygelse att där endast återfinns ett vakuum. Tog mig till ”min” matbutik där man naturligtvis hade flyttat om alla varor på rent djävulskap, kanske som en julhälsning till kunderna. Det tog mig 45 minuter extra att hitta allt som fanns på min köplista. Huvudvärken tilltog och väl hemma igen skulle jag öppna paketet med smörgåsrån från Göteborgskex. ”Riv här”. En hurtig uppmaning på ena kanten, jag letar och letar men hittar ingen början att riva i, hela paketet är hermetiskt tillslutet tätt intill kexen. Intill den glada uppmaningen finns en tecknad bild på en sax. Utifall de skulle ha glömt att sätta dit en liten flärp att riva i. Jag tog förstås en sax och försökte klämma in ena benet under vikningen, med påföljd att saxen drog iväg med ansenlig fart, in mellan tummen och pekfingret, och åstadkom ett rejält blodvite. Men skam den som ger sig, fram med en kniv som jag i ren ilska tryckte rakt igenom första lagret med kex, vilka raskt förvandlades till en hög lätt rödfärgat ströbröd.                                                                                                                                                Jag har inte ätit smörgåsrån idag. Tog ett glas vatten och 2 Alvedon istället. Vem i helvete har konstruerat den här förpackningen?blogg22 005

 

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Motigt

  1. Jane skriver:

    Usch! Det där har jag oxå varit med om. Fast utan blodvite tack och lov. Men ARG har jag blivit och stuckit en kniv i paketet har jag oxå gjort. Flera gånger…
    Hoppas att det läker och att rånen smakar gott ändå.
    Kramar i massor / Jane

  2. skrivsanna skriver:

    Hehe, jävlar djävlar lixom – de där konstruktörerna som förpackar vakuum. ; ) Vissa dagar får man sätta en parentes om. Till dem hör de som innefattar vakuumförpackat och blodvite.

  3. Bert Bodin skriver:

    Inte jag. INTE JAG!

Kommentera

