Medvetet fult

Gaturester

Gaturester

Jag tycker, som jag tidigare påtalat, om att titta på bilder, på fotografier ,gärna på en utställning där man får tolka dem som man vill. Ofta är de bilder man kan se  på nätet i renodlade bildbloggar, tagna för att tilltala var och ens estetiska sinnelag. De är helt enkelt vackra, hjärtknipande eller storslagna med prunkande färger och hisnande scenarion. Det blir ju ofta den sortens motiv man letar efter med sin kamera eller Iphone. Som en liten kärringen mot strömmen-attack på dessa, lägger jag ut ett par stycken som får representera  motsatsen.

Tja...

Tja…

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Medvetet fult

  1. Maskrosen skriver:

    Ja, det kan nog stämma att det gärna blir det vackra eller roliga som postas. Förövrigt tog jag lustigt nog en bild på uppbruten asfalt nu i veckan…;-)

  2. Maskrosen skriver:

    Laven är förövrigt en fröjd för skogsmullen i mig;-)

  3. Gabrielle RW skriver:

    Jo fast jag kan se skönhet i den uppbrutna asfalten också. Ljuset faller olika på bitarna, struktur, färg och form varierar. Nog finns där ändå nån sorts skönhet och nån sorts dramatik.Om det ger mig en energikick? Jodå, en liten kick blir det allt! Mer än laven, tror jag. Kanske är det dom kraftigare kontrasterna som gör det. 🙂

Kommentera

