Semester

Trots att jag inte längre yrkesarbetar (har avtalspension),så kallar jag de närmast avslutade fyra veckorna bakom oss för semester. semester 2013 012Så har det fungsemester 2013 030semester 2013 051erat i 40 år, och ränderna går som bekant aldrig ur. Den sista veckan har vi tillbringat hos släkten i Varberg, och maken till tur med vädret får man leta efter. Sol och värme varje dag utom idag då några timmar skulle tillbringas i bilen. Perfekt med andra ord. Varberg är rena paradiset och allt beror på havet! Var man än befinner sig i stan så är havet inte långt borta. Jag har turen att vara morgonmänniska och som sådan har jag inga problem med att trivas i mitt eget sällskap. Ett par timmar varje tidig morgon har jag suttit ensam och glott på detta hav med den gigantiska fästningen och alla sjöfåglar, segelbåtar, mängderna med snäckskal, och otaliga människor som joggat längs strandkanten. Och tagit massor med meningslösa bilder av havet. Jag kan helt enkelt inte få nog. Men någon flytt lär det aldrig bli. Minsta fiskebod ligger i miljonklassen.

Ljuvlig blomma som jag inte vet namnet på

Ljuvlig blomma som jag inte vet namnet på

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Semester

  1. Bert Bodin skriver:

    Jag kan heller inte förstå vad det där är för växt. Kan det vara någon förvildad rabattblomma?

  2. norbergianblue skriver:

    Tror mig nu veta att det är en såpnejlika med dubbla blommor. Odlad,men förekommer förvildad. Vacker i alla fall.

Kommentera

