Om bilder

bilder juni 2013 037bilder juni 2013 014Det tycks populärt att fotografera djur av alla sorter. Med detta i åtanke gav jag mig ut på en ensam promenad,dels för att hitta något att plåta,dels för att få vara ifred någon timme. Släktträff i all ära,men ibland måste man komma ifrån en stund. En koltrasthonas ungar blev det första motivet. Inget märkvärdigt foto,boet ligger lite mörkt och undanskymt,men det syns ändå vad det föreställer. Med den andra bilden är det värre. En ekorre dyker upp på stigen framför mig och skuttar raskt upp i ett träd,och just när den tittar fram mellan grenarna tar jag en bild. Den blir ganska dålig,lite suddig,då jag inte väntar mig att den ska vara någon linslus och sitta stilla tills jag är färdig med kameramicklet. Men bilden berör mig illa. Vet inte vad det är som triggar igång olusten,men jag ryser när jag tittar på den. Kanske reptilhjärnan har ett finger med i spelet. Eller har jag möjligen sett för många skräckfilmer?

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om bilder

  1. skrivsanna skriver:

    Kanske den intensiva ”räddblicken”? När jag var liten visade min kompis upp hennes hamster som hon höll i ett stadigt grepp i ena handen. Hamstern tittade med utspärrade ögon och frenetiskt viftande morrhår och jag minns att jag tänkte att det var märkligt att ögonen kunde bukta ut så mycket när den var rädd och fångad. Din ekorre ser lite likadan ut på bilden, även om den bara är fångad på bild, så är den kanske lite skärrad? 🙂 Fint släktkalasavbrott med upptäktsfärd i skogen, tycker jag.

  2. skrivsanna skriver:

    Vita lögner är bra. De är inte till för att skada någon, bara till för att ge lite eget andrum.

Kommentera

