Förpilld tid

Har suttit vid datorn och försökt förstora en del av en bild i programmet Photoshop som jag inte är särskilt bevandrad i. Inte så svårt alls,men när jag ville spara bilden, av en ensam myra på en kärringtand, gick det åt pipan. Jag försökte i ett par timmar,gick in och ur programmet,och hade i slutändan den förbannade bilden i sitt ursprungliga format över hela skrivbordet. Så kommer ett av barnbarnen på besök,flyttar över bilden till Paint och fixar en förstoring på ynka 10 sekunder! Men jag ska lära mig Photoshop,om det så blir det sista jag gör!bilder juni kärringtand 3

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Förpilld tid

  1. thord wiman skriver:

    Hej,

    coolt. Häftig myra
    men är inte kärringtandens blommor gula?

    Förspilld tid är det inte, naturtid har alltid sitt fulla värde.
    Du har nog photoshop på dina fem fingrar snart, ett myr-
    steg i taget, är det inte så i allt ändå. Uppfriskande bild i
    alla fall och mycket djuplodat filosofisk, om man så vill.

  2. Bert Bodin skriver:

    Fin bild! Men Photoshop har jag övergivit för länge sedan. För avancerat för mig, och ger inget bättre resultat än t.ex. Picasa.

  3. skrivsanna skriver:

    Jag finjusterar också mina bilder i Picasa. Går snabbare att lära sig än Photoshop och är ett bra verktyg till bilder som du publicerar på webben. Det är dessutom gratis.

    • norbergianblue skriver:

      Då ska jag ta hem det när jag bytt ut min dator,som har börjat ändra färg då och då. Kanske lugnast att inte vänta på själva kraschen den här gången.

  4. skrivsanna skriver:

    Bäst att inte vänta – om du inte vill rensa hårddisken helt. 🙂 Det hände mig en gång och märkligt nog kändes det ok eftersom kraschen var ett faktum: inget gick att rädda. Bara att acceptera läget eftersom det verkligen var den enda valmöjligheten. Låter som att du också varit där förut.
    Men du, Picasa är bra. Det enda jag saknar är ett verktyg där jag kan frilägga bilder. I övrigt finns det mesta.

    • norbergianblue skriver:

      Jag har det viktigaste,t.ex. foton och skrivna texter,på USB-minnen.Resten kan väl kvitta.Men Picasa ska jag försöka mig på,Photoshop är alldeles för omfattande och borde kanske läras in med en kurs av någon sakkunnig på området.

Kommentera

