Utan kontakt

Har tillbringat 9 dagar  i en sommarstuga.Med endast en svag signal till mobilen och utan dator, tänker jag på att så här levde människor förr.Inga bekymmer om olyckor,katastrofer eller krig långt,långt borta.Endast kampen för det dagliga brödet,och omsorg om de allra närmaste.Ett liv i ”just nu”.Vi har en utbildad kock och grill-master med oss under vistelsen,så jag behöver inte ens bekymra mig om matlagningen.

Väl hemma igen, precis innanför dörren, känner jag hur stressen hinner ikapp mig vid åsynen av posten och tidningarna och datorn som blinkar rött.Nog är det väl själva fan!bilder 2013 078bilder 2013 086

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Utan kontakt

  1. svärdotter skriver:

    Åååhhh shit tidningarna!!!! Hade helt förträngt…….. tills jag läste…….. jag är ledsen. Dessutom är det ju så att nån fyller år. Får väl gratta så här då. Hoppas denna dag varit stressfri och bättre 🙂

  2. Bert Bodin skriver:

    Man får väl säga grattis i efterhand.

    Men varför ser grillmästaren så seriös ut??

Kommentera

