Vad händer?

statyflytt 2Jag hör till dem som oftast har min enkla kamera med mig i väskan, när jag går utanför dörren.Utifall  det uppstår eller pågår något värt att ta en bild av.Men om det får passera lite tid mellan fotot, och överföringen till datorn eller USB-minnet,kan det bli problem.Jag har ibland inte en aning om vad som egentligen händer på bilden.Inte heller varför,eller i vilket sammanhang.Det här är ett sånt foto.Att det är taget i Stockholm är säkert,möjligen nedanför slottet.Men vart ska den här statyn ta vägen?Varför flyttas den?Är det för gott,eller ska den kanske bara rengöras?Bilden är väl 3-4 är gammal,tror jag.Någon som har en aning?

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad händer?

  1. Gabrielle RW skriver:

    Det måste vara Gustav III-statyn som står på kajen nedanför Slottsbacken. Lyftes bort 2007 ser jag på Wikipedia här:http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_III_%28staty%29 (hoppas länken funkar).
    Jag brukar också ha kameran med mig. Man vet aldrig när nåt kul dyker upp.

Kommentera

