Dessa böcker

Nu har jag återigen kommit till en point of no return.Jag måste rensa ut lite bland mina böcker.För att få plats med nya.Många böcker kan man ju låna på biblioteket.Men vissa måste man äga,gå tillbaka till.Känna doften av.Jag har aldrig rensat ur en enda Strindberg trots att jag har en del dubbletter,låt vara i olika upplagor.Har besökt bokmässan i Göteborg varje år ända sedan 80-talet, och köper även där på mig en del till rena vrakpriser.Nu står jag här med min tvättade hals.Det var lättare förr,när jag läste en hel del mer eller mindre usla deckare som man kunde avvara utan gråt.När lusten till brott faller på idag köper jag bara välskrivna kriminalromaner som jag vill behålla.

Ser nu att man skulle kunna ha en smal hyllrad ovanför fönstret utan att det blir för gyttrigt.Sambon kommer att gå i taket.blogg 001

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Om böcker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dessa böcker

  1. Bert Bodin skriver:

    Även om vi inte har samma imponerande uppställning som du, så har vi samma problem. Vi har böcker överallt. Nu har det till och med blivit lite för mycket i stugan!

    Vad gör man?

Kommentera

