Kallt!

blogg 001Isande vindar ute,och trots bara 6 minusgrader och sol ,fryser jag som en hund.Har tidigare rensat ur ett skåp med gammal bråte, och hittat en anteckningsbok från 60-talet.På en sida i slutet har jag skrivit följande:”Inte en enda sekund kan människan återkalla i minnet,utan att tiden förvanskar den,förskönar eller förmörkar.”Föga uppbyggligt och anledningen till en lång promenad i tankar trots kylan.Vad är det för idé att vara fullproppad med minnen, om inte ett enda stämmer överens med verkligheten?Å andra sidan;ingenting av det mörka var kanske så illa som man i efterhand får för sig.Och det som gjorde gott var väl, med osviklig logik, inte så mycket att hänga i granen som man senare intalar sig..Jämna plågor således.Nog med amatörfilosofi.

Från det ena till det andra,någon har i min e-post frågat varför jag har ett användarnamn,som inte går att uttala..Jag tycker inte själv att det är så knepigt,det är en travesti på en replik från sketchen ”Dead parrot” ur Monty Pythons Flying Cirkus,där John Cleese reklamerar en papegoja som är fastspikad på pinnen.Färgen på papegojan var ju Norweigen Blue.En gammal favorit som jag återupplivar ibland via Youtube.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

