Vardagstisdag

Tid för en promenad på förmiddagen för att rensa huvudet från en märklig mardröm. Om smågnagare.Går nog inte in på det,någon kanske ringer efter männen med den långärmade, vita tröjan.Nästan klarblå himmel,och en blekt lysande sol.Jag går till mitt kaffeställe,där jag sätter mig ibland under sommarhalvåret.De senaste milda dagarna har tagit hårt på snötäcket,och det droppar från isiga buskgrenar.Synd med tanke på alla skidentusiaster,men själv njuter jag i fulla drag.004Väl hemma blir det rykande het Tacosoppa enligt följande;Hacka en lök och skala och slanta 2 morötter.Fräs båda i lite smör, och smula ner 400gköttfärs och låt den ta färg.Häll i en burk krossade tomater,1 tsk oregano,c.a 4 msk Tacokrydda och 8 dl köttbuljong.Låt puttra i 10 minuter och smaka av med salt och peppar.Ska väl serveras med Tacochips,men själv föredrar jag ett bröd till,som här med vallmofrön. En klick gräddfil till,eller creme fraiche sitter inte i vägen.

001

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Natur, Om mat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vardagstisdag

  1. Lina skriver:

    Vilka goda och annorlunda recept. Mer sånt tycker jag!

    Tack för en spännande och lärorik blogg.

Kommentera

