Trettonhelg

Bara en promenad innan julprylarna åker tillbaka ner i källaren.Från 2 plusgrader till 9 minus på ett dygn,Och skaren håller för min tyngd,jag behöver inte konsultera viktväktarna riktigt än.Jag älskar ensamma promenader.Dels tänker jag bra,om jag får säga det själv,och dessutom behöver jag inte halvjogga bredvid en sambo med längre ben och en evig längtan hem till värmen,fåtöljen och något slalomåk.Nere vid sjön får jag samma lust som alltid att våga mig ut på isen.Bara en liten bit,jag ser ju spåren av andra som nyligen gått där.Men modet sviker mig alltid.Kanske beror det på att jag inte kan simma,vad jag nu skulle ha för nytta av simning, om jag brakar genom istäcket.vinter 004

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

