Knepiga korsord

ankanJag har gillat korsord under hela mitt vuxna liv,och löser regelbundet i alla möjliga tidningar som jag kommer åt,numera mest de s.k. svåra kryssen.Fast meningarna är ju delade om vad som kan kallas svårt,allt som man har goda kunskaper om, framstår ju som enkelt och nästan självklart.Idag,på annandagen finns i alla fall årets roligaste,knepigaste och mest vansinniga kryss tillgängligt om man kan avvara 15 kr.Jag talar förstås om ”Ankans julkryss” i tidningen Expressen.Också enda dagen på året jag ratar Aftonbladet.Journalisten och författaren Enn Kokk,som verkar vara en inbiten lösare,och också kommenterar olika konstruktörer,har mig veterligt aldrig haft något att säga om det här formidabla korsordet.Kanske för att det är fullständigt oförutsägbart.Men inte omöjligt.Testa!

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Korsord och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

