Ikoner

ikoner

ikoner

Jag hör till de människor som har lätt för att bli uppstressad.Trots att jag är bortbjuden på både  julaftonen och annandagen så stressar jag på med städning och matlagning,allt för den stackars juldagen som ska tillbringas hemma.Om det ligger i generna,eller är en produkt av vår kultur ska jag låta vara osagt,men jag har en viss förmåga att kurera mig själv.Det handlar väl egentligen om andlighet.Jag går aldrig i kyrkan eftersom högmässorna är så  förbannat tråkiga,men det finns ändå något som driver mig in där ibland för att sitta ner en stund,eller bara för att tända ett ljus.Och så gillar jag ikoner.Ett flertal sitter på väggen i vardagsrummet,och en liten triptyk har jag i min väska eller i fickan.Det har jag haft sedan jag läste Ove Wikströms ”Ikonen i fickan”.En trösterik bok,som kan lätta på trycket om man behöver det.Och om det nu är så att man bara invaggar sig själv i någon sorts falsk trygghet så spelar ju inte det någon roll.Inte så länge det fungerar.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

