Deppdag

BLOGG 004Jag har en sån dag idag,en Deppdag.Den har tyvärr ingenting med snyggingen Johnny Depp att göra.Det handlar om en dag med huvudet fullt av katastrof-scenarier.Det kommer snart att hända något,man får nämligen inte ha det hur bra som helst.Snart kommer något av mina barn eller barnbarn att råka illa ut,min sambo kan bli svårt sjuk närsomhelst,någon av mina 3 systrar drar vidare till en förhoppningsvis mer sorglös tillvaro.Tankar som dessa startar alltid med en mardröm,och sedan är hela dagen i olag.Jag försöker muntra upp mig med musik,har spelat övningsstycken av Erik Satie och Beethovens ouvertyr till Egmont.Och Run to the hills med Iron Maiden.Har tagit en promenad också, med kameran, och förevigat några frusna änder.Tänk så mycket enklare livet hade varit som and,bara simma omkring och picka i sig lite ätbart.Nu ska jag sluta gnälla.Man ska inte vara så självcentrerad.Imorgon är en annan dag.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

