Om dataspel

Nog kan man känna en viss oro över utvecklingen när det gäller unga människor och  dataspel,och även det helt uppslukande intresset för mobiler,Iphones och paddor.Men att tro att unga män blir våldsamma av att spela World of Warcraft och liknande tror jag faktiskt är en smula överdrivet.Möjligen kan en, redan av olika anledningar våldsbenägen människa,svälja droppen som får bägaren att rinna över,men då finns ju grundorsaken på annat håll.Jag har inte spelat särskilt våldsamma spel själv.Några vändor Battlefield med ett barnbarn,men jag var inte tillräckligt snabb och blev ständigt upphunnen och skjuten i ryggen.Det enda positiva var väl att det stärkte hans självförtroende.Däremot spelar jag en del annat,s.k. bejeweledspel och pusselspel.Favoriten som jag faktiskt köpte och laddade hem heter ”Around the world in 80 days”,ett spel med 81 nivåer, underhållande text mellan varje nivå,och naturligtvis med ökande svårighetsgrad.Den sista nivån höll jag i första omgången på med i två veckor!Nu börjar jag om emellanåt,och koncentrerar mig på att få bättre tid på nivåerna i stället.Vanebildande?Nja.Men så vansinnigt roligt!

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

