Om handarbete

Jag har legat lågt när det gäller handarbete under flera år,tiden har inte velat räcka till,eller också är det något man skyller på, istället för att prioritera det man tycker är roligt att ägna sig åt.Men nu har jag så smått startat upp igen,och då borde man ju börja med något enkelt,en rak sjal eller liknande.Det var innan jag läste på någon handarbetsblogg att det svåraste tjejen i fråga gett sig på var en nalle.Ett sånt uttalande triggar förstås igång hela prestationsångesten hos en typ som jag.Jag måste bara testa.Och det gick väl över förväntan,jag grät bara 2 gånger.Den ser nog inte heller riktigt ut som originalet,efter ett gratismönster från Drops i deras alpacagarn.Men nu sitter den i en fåtölj i vardagsrummet och jag har så smått börjat vänja mig vid den där trash-looken.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Handarbete och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om handarbete

  1. helena skriver:

    den ser ju rätt glad ut iallafall 😉

Kommentera

