Två skamfyllda laster.

Vissa saker är lite genanta att tala om.Vad man gör av sina lediga stunder till exempel.Jag handarbetar gärna någon timme då och då och ser på tv samtidigt.Det smått skamliga är det jag helst tittar på,två animerade serier.Den ena,Family Guy,om den skruvade familjen Griffin med en talande hund kan väl ses som ett vuxenprogram,inte så skämmigt egentligen.Men den andra.Nu säger jag det,Svampbob Fyrkant!Nu var det gjort,jag älskar den fyrkantiga, stendumma tvättsvampen på Nickelodeon,som bor i en ananas på havsbotten tillsammans med sitt smarta husdjur Gary .Han steker krabburgare på restaurang Krångliga Krabban till vardags.Kompisen Patrik Stjärna,en sjöstjärna i blommiga badbyxor,är ingen raketforskare,men snäll och hygglig.Och så Bläckvard,en sur och grinig bläckfisk som spelar klarinett och gillar klassisk musik.Av någon anledning tänker jag ofta på kommissarie Morse när jag ser honom.Bläckvard målar också tavlor med samma motiv hela tiden.Självporträtt!Alla som har små barn har väl sett programmet.Men många äldre damer har nog missat en liten pärla,om de har det minsta sinne för humor. 

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Tyckerier och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

