Om mat

För en tid sen fick jag hos läkare konstaterat alltför höga kolesterolvärden efter en sprängning(ballongvidgning),och väl hemma igen rensades kyl och skafferi på varor  med hög fetthalt och fylldes med nyckelhålsmärkta produkter med låg fetthalt och allmänt nyttiga för övrigt.Man vill ju bli gammal och ligga samhället till last.Efter en tids användning fick jag en liksom ihålig känsla i magen.Som om den aldrig riktigt fick nog.Men jag fortsatte med min anorektiska diet,tänkte att det är väl så här man ska må då.Jag är inte direkt överviktig,men ingenting hände med mina kilon,de vare sig minskade eller satte sig fast.Och så slog man en morgon upp tidningen,och plötsligt ska alla lightprodukter bytas ut,de är onyttiga för att inte säga farliga.Giftiga rentav.Så in med feta,naturliga produkter som smör, ost ,grädde och bäst av allt bacon,och samtidigt skulle kolhydrater som pasta,ris och potatis bytas ut mot ugnsstekta rotsaker och grönsaks och bönblandningar.Och så har det gått några månader igen och nu ska det nog plockas in lite kolhydrater i alla fall,så att inte hjärnan torkar ihop(vilket torde vara en alltför sen åtgärd i mitt fall).Och inte fett i ohämmade mängder förstås,lagom är ju alltid bäst som vanligt.Och så lite motion förstås.Och så vill jag nog själv flika in;ett kritiskt förhållningssätt till media och alla förståsigpåare.Sunt förnuft,helt enkelt.

Om norbergianblue

arbetsfri,sambo,två vuxna barn+två bonus, fem + två barnbarn, gillar musik,allt mellan Mozart och Rammstein, (undantaget dansbandsmusik) litteratur, teater och att diskutera samhällsfrågor.Plus en och annan konstutställning.
Det här inlägget postades i Bagateller. Bokmärk permalänken.

Kommentera

